پشم سنگ اصفهان

کارخانه تولید کننده پشم سنگ اسپادانا در اصفهان یکی از بزرگترین تولید کننده ها در ایران و خاورمیانه درصدد است تا با فروش مستقیم و آنلاین و حذف واسطه ها، پشم سنگ مرغوب را با قیمت پایین به دست خریدار برساند

پشم سنگ اصفهان

کارخانه تولید کننده پشم سنگ اسپادانا در اصفهان یکی از بزرگترین تولید کننده ها در ایران و خاورمیانه درصدد است تا با فروش مستقیم و آنلاین و حذف واسطه ها، پشم سنگ مرغوب را با قیمت پایین به دست خریدار برساند

در این شرکت خط تولید های جدید با هدف تولید عایق های صوتی و حرارتی از سنگ های آتش فشانی (باز الت) و با پیشرفته ترین سیستم های روز جهان و توان تولید بسیار بالا راه اندازی گردید.

این شرکت از ابتدای تاسیس، احترام به حقوق مصرف کنندگان و کیفیت در محصولات را سررشته فعالیت خود قرارداده است.پیاده سازی سیستم های مدیریتی و حفاظت از محیط زیست و دریافت گواهینامه های بین المللی ISO 14001:2004 و ISO 29001:2010 و ISO 9001:2015 از افتخارات این شرکت می باشد.

هم اکنون این شرکت با بالاترین توان تولید دربین رقبا (از لحاظ کمی وکیفی)، محصولات خود را به بازارهای داخلی وخارجی عرضه می نماید و در مسیر جهانی شدن تمام توان خود را به کار گرفته است.

آدرس: شهرک صنعتی مبارکه خیابان هفتم فاز اول پلاک 3
تلفن 68-52373764-031 59-52373758-031 52373480-031
همراه 09131152775 09131185250
فکس 52373481-031
تماس سریع 09131185250
تماس سریع 09131152775
تماس سریع 09122134898
تماس سریع 09131176040

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

می توان به جرات گفت از بزرگترین بخش های مصرف کننده آب در جهان، کشاورزی است. و در عصر امروز  که مشکل کمبود آب بسیار جدی شده است کشت گیاه در بستر پشم سنگ یا هیدروپونیک، مورد توجه قرارگرفته، ازین رو شرکت پشم سنگ اسپادانا سعی دارد با گسترش و انتشار این قبیل مقالات در جهت افزایش اطلاعات عمومی افراد و گسترش این روش نوین سهیم باشد.

استفاده بهینه آب برای کشت و کشاورزی (کشت گیاهان در پشم سنگ)

طبق نتایج بدست آمده  کشت گیاهان و گل ها در بستر خاک مصرف آب بسیار زیادی دارد که تقریبا نصف این میزان  فقط جذب خاک می شود و در نتیجه رشد چشم گیری نیز در گیاهان بوجود نمی آید. اما میزان استفاده آب در روش کشت در بستر پشم سنگ نزدیک به  100 درصد است. علاوه بر این در آبیاری بستر خاکی، تمامی آب مصرفی به ریشه گیاهان نمی رسد و در نتیجه، فواصل آبیاری متعدد و همچنین میزان آب مصرفی بیشتر می گردد. در نقطه مقابل، کشت در پشم سنگ با این قبیل مشکلات مواجه نیست و می توان در هر آبیاری میزان آب اضافه را مجددا مورد استفاده و یا  ذخیره سازی قرار داد. همچنین با روشهای نوین در آبیاری موجود، از اب دهی به گیاهان بیش از حد مطلوب خود جلوگیری کرد و در نتیجه خاک گیاهان نه خشک است نه بیش از اندازه مرطوب.

می توان با میزان آب مصرفی کنونی جهان در حال حاضر به بیش از دو برابر محصول بدست آمده رسید، تنها با استفاده از روش کشت پشم سنگ می توانیم میزان مصرف آب را در بخش کشاورزیبیش از 50 درصد کاهش دهیم. در یک آزمایش برای مقایسه ی میزان مصرف آب در بستر خاک و پشم سنگ به نتایج چشمگیری رسیدیم. حجم آب مورد نیاز برای تولید یک کیلو سیب زمینی در بستر خاک خیلی بیشتر از کشت همان میزان سیب زمینی در یک لایه پشم سنگ است و اختلاف بیشتر موارد به بیش از دو برابر است.

این روش نوین آبیاری وکشت در بسترهای پشم سنگ هر روز رو به افزایش است و برای بیشتر گل ها و سبزیجات مورد استفاده قرار میگیرد. پشم سنگ مصرفی برای کشت هیدروپونیک ازنوعی سنگ طبیعی آتشفشانی به نام آلت تولید می شود که مواد معدنی و عالی در خود نگه داشته که باعث رشد بیشتر گیاهان نیز می شود، همچنین پشم سنگ در عرصه صنعتی و ساختمان سازی مصارف گوناگون دیگری نیز دارد.

مزیت های کشت در بستر پشم سنگ، هیدروپونیک  (GRODAN)

این روش کشت نوین که در جهان طرفداران بسیار زیادی دارد، از مزیت های گوناگونی بهره مند است که نمی توان به تمامی آنها پرداخت. و سعی داریم تنها به بخشی از آن اشاره کنیم.

ادامه مطلب را در سایت پشم سنگ اسپادانا بخوانید

 

  • fatima ghasemi
  • ۰
  • ۰

عایق پریلت


 پرلیت که سنگ آتشفشانی از جنس سیلیکات آلومینیوم و سدیم و پتاسیم است خاک پرلیت با خاصیت معدنی اش دارای موادی چون کلسیم، آهن، سدیم و کانیهای دیگر است. لغت پرلیت از پرل به معنای مروارید گرفته شده، این ماده در شرکت پشم سنگ اسپادانا به تولیده انبود می رسد.

گلخانه هائی که بالاترین راندمان در تولید را دارند ، از کشت هیدروپونیک استفاده می نمایند . این روش به تهیه آب حاوی مواد مغذی نیازمند است. به همین خاطر پشم سنگ یا پرلیت بهترین گزینه است.همجنین پریلت برای استفاده در صنعت ابتدا باید منبسط شود . پس از استخراج سنگ پرلیت از معادن ، خرد شده ، دانه‌ بندی و خشک میشود تا در پایان پرلیت خام بدست بیاید . سپس پخته و منبسط می‌ شود . عمل انبساط ، را  کوره‌های عمودی  در برخی مواقع به همراه پیش گرم‌ کن انجام می‌ دهند.

 در شرکت پشم سنگ اسپادانا ابتدا با پیش گرم‌ کن حدود 400 الی 500 درجه سانتی‌گراد  پریلت را گرم می کنند و سپس پرلیت وارد کوره اصلی میشود و در دمای حدود 700 الی 1350 درجه سانتیگراد انبساط پیدا می کند  تا به حجم مورد نظر برسد.علت این انبساط 2 الی 5 درصد آب درون پرلیت است و سبب نرم شدن و انبساط آن می‌شود. آب تبدیل به هزاران حباب شیشه‌ای می شود و در نتیجه  سبکی وویژگی های خاصی به ابن ماده می دهد. پس از این مرحله، پرلیت را وارد سیکلون‌ می کنند  و بعد از خنک شدن مجددا دانه ‌بندی می‌ کنند. در اخر خط تولید نیز، گرد و خاک بر روی پرلیت گرفته می‌شود .

 با مخلوط پرلیت و یک ماده چسباننده مانند گچ میتواند عایق حرارتی بسیارخوبی تولید شود  که برای عایق بندی مخازن و لوله‌ها تا دمای 1000 درجه سانتیگراد بسیار کاربردی است همچنین در رنگ سازی ، پلاستیک ، لاستیک و عایق بندی فضای خالی دیوارهای دو جداره کاربرد چشم گیری دارد.پرلیت همچنین در تولید  صفحات پرلیتی  با ترکیب مانده ای همانند گچ کاربدر دارد .این صفحات با وزن کم خود به عنوان عایقهای حرارتی و صوتی خوبی استفاده می شوند. صفحاتی که برای جذب صدا هستند ، از مخلوط کردن پرلیت و ازبست پرس شده ساخته می شوند.

ذخایر بزرگی پرلیت در ایران در منطقه ی شرق جاده میانه - تبریز ناحیه سفید خانه کشف شده است.  که میزان ذخیره...

ادامه را در پشم سنگ اسپادانا بخوانیدhttps://rockwool24.com/post/30


  • fatima ghasemi
  • ۰
  • ۰


مهمترین دلایل عایق کاری ساختمانها، مسلما حفظ دمای داخلی، یعنی سرد نگه داشتن در تابستان و گرم نگه داشتن در زمستان است.

پس در نتیجه میزان مقاومت های حرارتی عایق ها مد نظر افراد خواهد بود. اما اینکه بین عایق های تولیدی کدام از بقیه بهتر است، همیشه سوال بوده.برای جواب به این سوال شرکت پشم سنگ اسپادانا در پی این مقاله میتواند برای شما روشن کند. واژه ی بهترین در بین عایق ها به چه چیزی نسبت داده می شود.

 پشم سنگ و پشم شیشه عایق های حرارتی هستند که در کیفیت و قیمت متفاوتند. هر دومواد الیافی هستند و ضریب مقاومت حرارتی و صوتی خوبی دارند. اما بسیته به اینکه در چه ساختمانی و با چه ساختاری استفاده می شوند، انتخاب خواهند شد. مهمترین اختلاف این دو عایق مقاومت حرارتی آنها است. دمای عملکرد برای پشم سنگ حداکثر 75 درجه سانتی گراد و برای پشم شیشه حداکثر 250 درجه سانتی گراد است. عایق پشم سنگ تا 1000 درجه سانتی گراد مقاومت  میکند و در سازه هایی که مقاومت در برابر حریق و عایق بندی صوتی در نظر باشد و یا در سازه هایی که مواد قابل احتراق و انفجار نگهداری می شوند بسیار کارایی دارد. همچنین مقاومت پشم سنگ بسته به ضخامت لایه ی بکار رفته بیشتر می شود. پس بهتر است برای انتخاب بهترین عایق، اطلاعات بیشتری را از آنان بدست اوریم.

 عایق پشم سنگ که از دسته ی عایق های گرم معدنی است و مشهورترین ماده اولیه آن سنگ آذرین یعنی دیاباز یا بازالت است. از فعالیتهای آتشفشانی بدست می آید که در ایران نیز بوفور یافت می شود. پشم سنگ نسبت به پشم شیشه متراکم تراست ومقاومت گرمایی بیشتری دارد. پشم سنگ علاوه بر عایق حرارتی، عایق صوتی خوبی نیزهست. و در برابر آتش بسیار مقاوم است.عایق های پشم سنگتولید شده در شرکت پشم سنگ اسپادانا، ازمواد معدنی مانند سنگ بازالت تولید می شود ولی پشم شیشه از مذاب شیشه و الیاف کردن آن بدست می آید.

 عایق پشم شیشه ازمذاب شیشه و تولید الیاف متراکم به صورت رول یا پانل تولید میشوند. پشم شیشه در مقابل نیز مقاوم است.این عایق با انواع و کاربردهای مختلفش، با دستور العمل خاص خود نصب می شود. و همچنین ضخامت استاندارد آن بین 3.2 الی 6.4 میکرون می باشد. این ضخامت باعث نرمی و انعطاف پذیری پشم شیشه همچنین افزایش زمان حفظ خواصیت ارتجاعی و کاهش میزان ریزش ذراتش می شود. پشم شیشه عایق حرارتی سلول باز است و رطوبت محیط را جذب می کند همچنین در مجاورت بخارآب، اسید سیلیسیک تولید میکند. پس محافظت آن روش خاصی دارد که اگر انجام نشود شاهد رشد باکتریها و قارچها در بین تار و پود آن خواهیم شد. می توان گفت ظاهر پشم شیشه ی خام بدلیل الیاف سوزنی شکل که تماس آنها با پوست باعث خراشیدگی می شود و همچنین در صورتورود به ریه از آن خارج نمی شوند و نیز استمرار تنفس ذرات معلق آن می تواند باعث ایجاد بیماریهای تنفسی و پوستی شود ، دارای نصب سخت تر و حساستر میباشد. حداکثر تحمل حرارتی عایق پشم شیشه 550 درجه سانتیگراد است و در توسعه آتش بی اثر است و در مجاورت آن گازهای سمی تولید نمی کند . پشم شیشه های تولید شده از ترکیب مذاب دو نوع شیشه تحریک پوستی کمتری دارد و به چسباننده شیمیایی برای چسباندن الیاف نیاز ندارد .  

 پس از معرفی این دو نوع عایق، بطور خلاصه می توان به سه نکته زیر اشاره کرد

- عایق های پشم سنگ و پشم شیشه که هر دو با ساختار الیافی هستند .با توجه به محل نصب انتخاب متفاوتی دارند. مثلا برای سقف سوله ها عایق پشم شیشه مناسبترمی باشد اما برای دیوارها و کف سوله و همچنین اکثر ساختمانها باید ازعایق پشم سنگ استفاده شود.

 - ازمهم ترین اختلافات عایق پشم سنگ و پشم شیشه در مقاومت حرارتی آن ها می باشد. هردو دارای مقاومت بالایی هستند اما عایق پشم سنگ، چون در مواد اولیه آن از سنگ بازالت استفاده شده است مقاومت بیشتری

اطلاعات بیشتر را در سایت اسپادانا بخوانید

https://rockwool24.com/post/31

  • fatima ghasemi
  • ۰
  • ۰

مضرات پشم سنگ


امروزدر این مقاله سعی داریم به یک سوال بسیاری از افراد در مورد پشم سنگ و اینکه این ماده میتواند مضر باشد می پردازیم.شرکت پشم سنگ اسپادانا  با سالها تجربه تولید تمامی عایق های پشم سنگ و استفاده مداوم از آن سعی دارد تا بتواند نگرش و بیانیه درستی در مورد این سوال برای عموم کاربران داشته باشد.

میتوان گفت استفاده از هر ماده ای، بدون در نظر گرفتن اصول اصلی آن و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی وهمچنین استفاده از مواد اولیه نامرغوب و بی کیفیت متعاقبا خطرناک خواهد بود. پشم سنگ و پشم شیشه نیزهمین نکته را داراست.

برای نصب عایق های پشم سنگ باید اصول آن را رعایت کرد که در مقالات قبلی از سایت پشم سنگ اسپادانا کامل به آن اشاره شده است. اگر در هنگام تولید برش و یا نصب، از تجهیزات مخصوص استفاده نشود و فرد بدون پوشش کامل با این مواد کار کند می تواند در طولانی مدت دچار عارضه های پوستی و خارش پوست و همچنین مشکلات تنفسی شود.

این امکان وجود دارد که افراد اگر از نکات ایمنی چشم پوشی کنند و بدون تجهیزات با این ماده به مدت طولانی کار کنند با گرد و غبار و همچنین فیبر قاب های جدید تولید شده که در محیط تولید و برش پراکنده می شود در پوست و نواحی چشم، دهان و شش ها با چسبیدن فیبر های ریز گرد، دچار عارضه و بیماری های مرتبط مانند خارش، سوزش و حساست شوند.

اژانس بین المللی تحقیق سرطان زایی فیبر معدنی ساخت بشر را مورد ارزیابی قرار داده و آن را در گروه تحت عنوان (سرطانزا برای انسان ها) طبقه بندی کرده اند. اما این ماده درحالت فیبرهای سرامیکی صعب العلاجی است و در صنعت برای مواد عایق با حرارت بالا همچون کوره ی بلند و نوعی خاص از پشم شیشه که در مواد عایق استفاده نمی شود.

عایق پشم سنگ پشم سرباره (تفاله) نیز در همین تحقیقات در گروه سرطانزایی غیر قابل طبقه بندی هستند. اما بسیازی از دانش پژوهان بین المللی بخاطر تایید ایمنی این مواد انتقاد کردند. به این معنی که چنین تحقیقاتی نمیتواند مشخص کند ایا پشم معدنی منجر به بیماری سرطان شده است یا نه. در نتیجه برای بررسی اثرات پشم سنگ بر سلامتی انسان نیاز به آزمایش‌های بلندمدت داردو هنوز هیچ دلیلی بر سرطان زا بودن این عایق و خطرناک بودن مواد آن بر سلامتی انسان....

همه چیز دربتره پشم سنگ در سایت https://rockwool24.com

  • fatima ghasemi
  • ۰
  • ۰



تولید پشم‌سنگ از دو جهت برای محیط ‌زیست مفید است یکی اینکه سبب کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی شده و که این امر منجر به تولید آلودگی کمتری میگردد.و دیگری از جهت اینکه میتوان در بستر ان کشت وذرع کرد.پشم سنگ محیطی مناسب برای رشد افت قارچ باکتری و حشرات موذی نیست و به عنوان یک ماده غیرالی در برابر این انگل‌ها مصونیت دارد .بین انواع عایق‌ها که در دنیا ساخته شده پشم‌سنگ بی ضررترین آنهاست و با محیط کاملا سازگار است.


هایدروپونیک به روش‌های پرورش گیاه در محیط بدون خاک اطلاق میشود.که در این روش تغذیه گیاه از طریق محلول غذایی که به محیط اضافه میشود صورت میگیرد.امروز در سراسر جهان در گلخانه‌های هایدروپونیک از پشم‌سنگ وسرباره برای پرورش برخی صیفی جات استفاده میشود.مانند هرمحصول دیگری که میتواند گردوخاک هوایی ایجاد کند نگرانی‌های در مورد اثرات سلامتی و امنیتی پشمسنگ وسنگ‌اهن وجود دارد .مطالعات علمی تایید میکند که در صورتی که روش‌های توصیه شده در زمینه تولید رعایت شود این مواد از جهت تولید و نصب و استفاده کاملابی ضرر هستند.عایق پشم‌سنگ هیچ اثر مخربی بر لایه اوزون نداشته واثری بر گرمای عمومی زمین ندارد طبق استانداردهای اروپا استنشاق هوائی که دارای حداکثر ۵ میلی گرم بر متر مکعب ذرات پشم سنگ باشد به مدت ۸ ساعت در روز مضر نمی باشد.


عایق پشم سنگ بعد از نصب الیافش در هوا پخش نمی شود و نه تنها تماس آن با تمامی مصالح که در ساختمان و صنایع بکار می روند مشکلی بوجود نمی آورد بلکه به عنـوان مثال باعث از بیـن رفتن ترکیبات نرم کننده بکار رفته در روکش کابل های برق و لوله های PVC نمی شود .محصولات پشم سنگ حاوی فلئورو کربن (CFCs یا HCFC ) نمی باشد .این ترکیبات باعث ازبین رفتن لایه ازن در اتمسقر زمین و تخریب آن می شوند که در نتیجه آن تشعشعات ماوراء بنفش خورشید به سطح زمین رسیده و صدمات قابل ملاحظه ای به موجودات زنده وارد خواهد آورد.

همه چیز در مورد پشم سنگ در سایت https://rockwool24.com


  • fatima ghasemi